قتل و نابینایی‌، پایان کری‌ خوانی اینستاگرامی

چهار پسر جوان که در جریان کری‌خوانی اینستاگرامی‌، مرتکب قتل و نابینایی دو مرد شده بودند برای دومین روز پای میز محاکمه قرار گرفتند.

قتل و نابینایی‌، پایان کری‌ خوانی اینستاگرامی

چهار پسر جوان که در جریان کری‌خوانی اینستاگرامی‌، مرتکب قتل و نابینایی دو مرد شده بودند برای دومین روز پای میز محاکمه قرار گرفتند.

رسیدگی به این پرونده همزمان با گزارش درگیری در یکی از محله‌های پیشوا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران با حضور در محل دریافتند در این درگیری دو پسر به نام های سینا و مهرداد تیرخورده و با ضربه قمه هم مجروح شده‌اند. بررسی‌ های محلی ادامه داشت تا این‌که از بیمارستان خبر رسید مهرداد فوت کرده و سینا هم بینایی یک چشم خود را از دست داده است.

چهار نفر از افراد حاضر در این درگیری دستگیر شده و در تحقیقات یکی از دوستان خود به نام امیر را به‌عنوان عامل جنایت معرفی کردند.

آنها مدعی شدند این درگیری به‌علت دعوا بر سر یک لایو اینستاگرام بوده و دو طرف حضوری قرار گذاشته بودند تا مشکل‌شان را حل کنند.

چند روز بعد مخفیگاه امیر شناسایی شد و ماموران او را دستگیر کردند. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای‌دم برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند. سپس سینا در جایگاه قرار گرفت و گفت: من طرفین دعوا را نمی‌شناختم و برای میانجیگری وارد دعوا شدم که تیر خوردم. حالا هم درخواست دیه و مجازات متهم را دارم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم‌ اتهام به امیر از او خواست از خود دفاع کند که مرد جوان مدعی شد‌؛ مهرداد به من بدهکار بود اما آن را نمی‌داد. یک روز قبل از حادثه در اینستاگرام لایو گذاشت و به من توهین کرد. وقتی به محل قرار رسیدیم، مهرداد به من حمله کرد که دو تیر شلیک کردم. یک تیر به پای مهرداد و تیر دیگر به سینا اصابت کرد. ضربات من باعث قتل نشد و فکر می‌کنم دوستانم با ضربه قمه او را کشتند.

سه متهم دیگر هم به دفاع از خود پرداختند. پس از رسیدگی به این پرونده‌، چهار متهم به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم شدند. امیر به‌دلیل کور کردن چشم سینا به دیه محکوم شد.

پس از اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی با نقص حکم اعلام کردند باید ضربه کشنده به مقتول مشخص شود.

قضات دادگاه کیفری از پزشکی قانونی استعلام کرده که در گزارش پزشکان اعلام شد هر‌کدام از ضربه‌ها می‌توانست مرگبار باشد. به این ترتیب چهار متهم دوباره پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای جلسه امیر در دفاع از خود گفت: آن شب برای ادب کردن مهرداد رفته بودیم اما قصد قتل نداشتیم. نمی‌دانستم اسلحه مسلح است. دو تیر هوایی شلیک کردم که یکی از آنها به چشم سینا و دیگری به پای مهرداد اصابت کرد.

سه متهم دیگر هم اعلام کردند برای دعوا به محل درگیری رفته بودند و قرار نبود کسی کشته شود.

در پایان چهار متهم از وکیل اولیای‌دم که در این جلسه حضور داشت، خواستند آنها را راضی به گذشت کند. در پایان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

منبع: خبرگزاری جام و جم آنلاین

 

 

دیدگاهتان را بنویسید