اسکوچیچ باز هم دست به دامن لژیونرها می‌شود

تعطیلی ادامه‌ دار لیگ برتر، باعث دوری برخی از ملی‌پوشان از شرایط مسابقه شده و این مشکل در دو دیدار آینده تیم ملی هم گریبان برخی از شاگردان اسکوچیچ را می‌گیرد.

اسکوچیچ باز هم دست به دامن لژیونرها می‌شود

تعطیلی ادامه‌ دار لیگ برتر، باعث دوری برخی از ملی‌پوشان از شرایط مسابقه شده و این مشکل در دو دیدار آینده تیم ملی هم گریبان برخی از شاگردان اسکوچیچ را می‌گیرد.

تعطیلی ادامه‌دار لیگ برتر به علت حضور در پیش فصل لیگ بیست و یکم، باعث کاهش آمادگی بازیکنان ملی پوش شاغل در تیم‌های ایرانی شده است. اتفاقی که پیش از این دیدار با سوریه و عراق هم دست دراگان اسکوچیچ را در پوست گردو قرار دارد.

حتی اسکوچیچ و بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هم در مصاحبه‌های خود به تعطیلی مسابقات و خارج شدن از اوج آمادگی جسمانی و فنی اشاره کردند.

سیاوش یزدانی یکی از بازیکنانی بود که درباره دعت به تیم ملی با وجود تعطیلی مسابقات گفته بود به مدت دو هفته هیچ تمرینی را نداشته و استراحت کرده است.

این مشکل کمابیش در آستانه دیدار با امارات و کره‌جنوبی هم پا برجا مانده و سرمربی تیم ملی همچنان از تعطیلی مسابقات باشگاهی و در نتیجه خارج شدن بازیکنان از شرایط مسابقه متضرر خواهد شد. به طوری که وحید هاشمیان دستیار اسکوچیچ چندی پیش گفته بود اولویت کادرفنی قرار گرفتن بازیکنان در کوران مسابقه است تا اینکه با برگزاری اردوهای بلند مدت، آن‌ها را از شرایط بازی خارج کند!

با این اوضاع و احوال، سرمربی کروات تیم ملی همانند بازی با عراق و سوریه بیشترین تمرکز خود را روی استفاده از لژیونرها می‌گذارد که همگی به علت حضور در لیگ های اروپایی یا حاشیه خلیج فارس در شرایط مسابقه قرار دارند و تا فرا رسیدن دیدارهای ملی چندین دیدار سنگین و مختلف را انجام داده‌اند.

در اردوی قبلی تیم ملی ۱۰ بازیکن لیگ برتری حضور داشتند که از این تعداد حداقل چهار نفر در ترکیب اصلی به میدان رفتند و برخی هم به مرور در جریان بازی‌ها به عنوان یارت عویضی به میدان آمدند. سایرین هم گزینه‌های بالقوه برای تعویض شدن و بازی کردن بودند که برخی ادعا کرده بودند از شرایط بازی به دور هستند.

در نتیجه وضعیت کنونی که تیم ملی به دو بخش بازیکنان لژیونر و داخلی تقسیم شده، نه اسکوچیچ می‌تواند اردوی بلند مدتی را برگزار کند و نه از لژیونرها برای مدت زمان بیشتری بهره ببرد چرا که در هر دو حالت قوانین بین‌المللی یا محدودیت‌ها دست و پاگیر سرمربی تیم ملی شده‌اند.

در عین حال، تیم ملی پانزدهم مهر باید با امارات در دوبی و در ورزشگاه زعبیل (محل دیدار استقلال و الهلال) دیدار کند که هدایت این تیم را سرمربی سرشناس هلندی یعنی برت فن مارویک بر عهده دارد. سپس تیم ملی به تهران می‌آید و بیستم مهر میزبان کره جنوبی است تا با کسب حداکثر امتیازها به صدرنشینی خود در این گروه ادامه دهد و جواز حضور در جام جهانی قطر را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید