قتل چوپان ایرانی در ترکیه

خانواده چوپان جوان ایرانی که با انگیزه‌ای نامعلوم با شلیک گلوله در ترکیه به قتل رسیده، با حضور در دادسرای جنایی پایتخت خواستار استرداد قاتل به ایران و محاکمه او شدند.

قتل چوپان ایرانی در ترکیه

خانواده چوپان جوان ایرانی که با انگیزه‌ای نامعلوم با شلیک گلوله در ترکیه به قتل رسیده، با حضور در دادسرای جنایی پایتخت خواستار استرداد قاتل به ایران و محاکمه او شدند.

دو روز پیش مرد جوانی همراه پدرش به شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمد و با طرح شکایتی گفت: برادر 23 ساله‌ام به نام رضا مهر سال گذشته از سوی یک تبعه ترکیه به قتل رسیده و قاتل در زندان آنجاست و اکنون خواستار محاکمه و استرداد او به ایران هستیم.

برادر مقتول ادامه داد: من و خانواده‌ام ساکن ماکو در استان آذربایجان غربی هستیم. سال‌ها قبل پدرم و اقوامم که در کار چوپانی هستند برای کار به ییلاق روستاهای ترکیه می‌رفتند. برادرم هم چند بار برای چوپانی به ترکیه سفر کرد. اسفند 98 ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد. او نزد دامداری در روستای شاو شات در جاده منتهی به استان اردهان ترکیه رفت و در آنجا کار می‌کرد. او در آنجا با تبعه‌های افغان، ایرانی و ترکیه‌ای همکار بود و رابطه خوبی با آنها داشت.

وی افزود: ششم مهر سال گذشته چوپان افغانی که دوست برادرم بود تلفنی به ما اطلاع داد هنگام عصر صدای تیراندازی در دو کیلومتری محل کارشان در دامداری را شنیده، موضوع را پیگیری کرده و فهمیده برادرم از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است. به دلیل شیوع کرونا و بسته‌بودن مرز ایران و ترکیه نتوانستیم به آنجا سفر کنیم. یکی از اقوام‌مان در ازمیر پیگیر ماجرا شد و فهمید برادرم فوت شده و مقدمات انتقال جسد او را برای خاکسپاری به ایران فراهم کرد. از دوست افغان برادرم تلفنی پرس و جو کردم که فهمیدم یکی از چوپان‌های ترکیه‌ای برادرم را با کلت کشته و بعد از دستگیری وی را به پلیس ترکیه تحویل دادند. متهم در زندان ترکیه بوده و خواستار استرداد او برای محاکمه در ایران هستیم.

مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با توجه به شکایت این خانواده، قرار شد از طریق اداره امور بین‌الملل قوه قضاییه مکاتباتی با مسوولان قضایی ترکیه انجام گیرد تا مشخص شود پرونده قتل مرد ایرانی در چه مرحله‌ای است و مستندات آن به ایران تحویل شود.

 

منبع: خبرگزاری جام و جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید