نوحه‌هایی بر اساس موسیقی دستگاهی منتشر می‌شود

در روزهای اول ماه محرم امسال 10 قطعه مرثیه‌ بر اساس عزاداری نواحی مختلف ایران با صدای متین رضوانی‌پور به علاقمندان ارائه شد

نوحه‌هایی بر اساس موسیقی دستگاهی منتشر می‌شود

در روزهای اول ماه محرم امسال 10 قطعه مرثیه‌ بر اساس عزاداری نواحی مختلف ایران با صدای متین رضوانی‌پور به علاقمندان ارائه شد که قرار است به زودی در قالب یک آلبوم به نام «نواحی اشک»‌ در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

به گزارش جام‌جم به نقل از امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پروژه موسیقایی «نواحی اشک» شامل 10 قطعه از نوحه‌های عزاداری نواحی مختلف ایران در ارتباط با واقعه کربلاست که هریک از این قطعات به مناسبت یکی از روزهای دهه اول ماه محرم منتشر شده و حالا قرار است صورت کامل منتشر شده و در دسترس عموم قرار بگیرد.

از ویژگی‌های قطعات این آلبوم بهره‌برداری کامل از موسیقی و ملودی‌های مناطق مختلف ایران و ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران است. این مجموعه باخوانندگی متین رضوانی‌پور، تنظیم سعید عظیمی، هم آوایی سید محسن حسینی در استودیو آفتاب تولید شده و طراح و گرافیست آن نیز انوشیروان مانی است.

موضوع و عنوان قطعان این آلبوم از این قرار است:

قطعه اول: نوحه معروف شوشتر با نام صبا گو به حسین کوفه نیایی که در شب اول محرم و از زبان مسلم بن عقیل در خطاب به امام حسین (ع) خوانده می‌شود

قطعه دوم: «فصل عزا»

قطعه سوم: «حضرت رقیه (س)»

قطعه چهارم: «حضرت حرّ»

قطعه پنجم: «حضرت عبدالله

قطعه ششم: «حضرت قاسم»

قطعه هفتم: «حضرت علی‌اصغر(ع)»

قطه هشتم: «حضرت علی اکبر(ع)»

قطعه نهم: «حضرت عباس(ع)»

قطعه دهم: «حضرت سیدالشهدا (ع)»

 

منبع: خبرگزاری جام و جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید