خودکشی بعد از همسرکشی در پارکینگ

«همسر سابقم مرا به بهترین ورژنی که می‌توانستم باشم، تبدیل کرد، به یک قاتل!» این یادداشتی است که مرد سنگاپوری درست چند هفته قبل از قتل بی‌رحمانه همسر سابقش از خود به جا گذاشته بود.

«همسر سابقم مرا به بهترین ورژنی که می‌توانستم باشم، تبدیل کرد، به یک قاتل!» این یادداشتی است که مرد سنگاپوری درست چند هفته قبل از قتل بی‌رحمانه همسر سابقش از خود به جا گذاشته بود.

سیت شر هنگ، مرد 69 ساله بازنشسته‌ای که چندی پیش همسر سابق خود را در پارکینگ محل کارش با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، دیروز در دادگاه اتهامات خود را پذیرفت و به حبس ابد محکوم شد.

این جنایت از جایی کلید خورد که متهم پس از طلاق به سهم خود از دارایی‌های تقسیم شده راضی نبود و معتقد بود تقسیم دارایی ناعادلانه بود و لو هویی گیوک- همسرش سابقش- باید مقداری از سهم خود را به او ببخشد.

وی در ارتباط با این خواسته، به قدری خود را محق می‌دانست که پس از بی‌توجهی همسر سابقش به این درخواست، اقدام به تهدید و شکایت از او نیز کرد.

متهم همچنین در دادگاه، خیانت همسر سابقش را دلیل جدایی و پایان زندگی زناشویی‌شان عنوان و ادعا کرد قبل از ارتکاب به جرم نیز نامه‌هایی را که حاوی دلایلش برای این قتل بوده برای دختر، خواهر و برخی دوستانش ارسال کرده است.

سیت در نامه ارسالی به خواهرش این‌گونه نوشته بود: برای سر به راه کردن او (مقتول)، برنامه دیگری دارم. او مرا به بهترین نسخه خودم تبدیل کرد؛ یک قاتل! اگر در روز موعود همراه معشوقه جدیدش باشد، پس سرنوشت این‌گونه خواهد بود که هر سه با هم این جهان را ترک کنیم.

سیت همچنین در نامه‌ای دیگر برای دخترش نوشته بود: می‌دانم ممکن است هرگز مرا به خاطر کاری که قرار است انجام دهم، نبخشی؛ اما این تصمیمی است که پس از تحمل 10سال فشار روحی به آن رسیده‌ام. من مادرت را به خاطر ضربه‌هایی که به پدرت زده است، از تو می‌گیرم.

این نامه‌ها بخشی از یادداشت‌هایی بود که در روز دادگاه توسط معاون دادستان در واکنش به ادعای سیت مبنی بر آن که وی ابتدا قصد کشتن همسرش را نداشته و فقط برای مذاکره بر سر مسائل مالی در آن روز به ملاقات او رفته، خوانده شد.

پس از قرائت نامه‌ها، قاضی اعلام کرد سیت پس از فروخوردن خشم چند ساله در نهایت تسلیم آن شده و نوشتن این نامه‌ها نیز دلیلی برای اثبات انگیزه قاتل برای ارتکاب این جنایت هولناک است.

معاون دادستان در ادامه دادگاه در تشریح این قتل گفت: وی بین سال‌های 2011 تا 2018 بارها طی ایمیل و نامه‌های کتبی مبالغی از 200هزار تا 500 هزار دلار به عنوان سهم خود از اموال و همچنین جبران خیانت از لو درخواست کرده بود. همچنین سال 2018 اندکی قبل از سال نوی چینی، متهم با قرار دادن یک نامه زیر برف پاک‌کن ماشین لو درخواست 500 هزار دلار وجه نقد از وی را داشته و او را تهدید کرده در صورت نادیده گرفتن این درخواست اقدامات قانونی علیه وی را آغاز خواهد کرد که در ادامه لو با بی‌توجهی به این نامه، آتش خشم او را شعله‌ورتر کرده است. در روز قتل حدود ساعت 7عصر سیت با یک اتومبیل کرایه‌ای به پارکینگ محل کار مقتول رفت و منتظر او شد و به محض این‌که لو پس از اتمام ساعت کاری در پارکینگ سوار خودروی خود شد، به وی حمله‌ور شد. پس از لحظاتی درگیری لو موفق به فرار از خودرو شد اما سیت از پشت به او حمله و با چند ضربه چاقو او را نقش بر زمین کرد. سپس به خودش 13ضربه چاقو زد و همان جا در کنار لو به زمین افتاد. بنابر ادعای شاهدان، سیت خطاب به افرادی که سعی در کمک به وی داشتند این‌گونه گفته است: مرا نجات ندهید، بگذارید بمیرم.

به گفته گروه امداد و نجات 45دقیقه پس از این ماجرا، لو جان خود را از دست داد و سیت به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پزشکی قانونی پس از بررسی جسد مقتول اعلام کرد هر یک از آن سه ضربه چاقو که به سینه وی وارد شده به دلیل وارد کردن جراحات سنگین به ارگان‌های اصلی به‌تنهایی می‌تواند باعث مرگ وی شده باشد.

از سوی دیگر وندل وانگ، وکیل سیت در دفاع از موکل خود، مدارک مربوط به شکایات وی از مقتول در سال 2011 مبنی بر اختلافات مالی آنها پس از طلاق را به دادگاه اراده کرد و گفت: سیت سال‌های سال با صبر و شکیبایی و ارائه استدلال منطقی سعی در احقاق حقوق قانونی خود برای گذران زندگی در سال‌های پایانی عمر را داشته است.

سیت امیدوار است تنها دخترشان بتواند او را ببخشد تا شاید روزی دوباره بتواند او را ملاقات کند. چراکه وی در زمان قتل بازنشسته‌ای بوده که جز حقوق بازنشستگی، منبع درآمد دیگری نداشته و مقتول پس از گرفتن ناعادلانه سهمش از اموال، راهی برای ادامه زندگی برای وی باقی نگذاشته بود.

در ادامه قاضی در واکنش به دفاعیات وکیل مدافع متهم گفت: مجازات اعدام، در صورتی که برای دادگاه روشن شود قتل صورت گرفته در راستای جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و ترویج وحشیگری و بی‌اعتنایی به زندگی انسانی بوده است برای قاتل در نظر گرفته می‌شد. با وجود این، دادگاه در پرونده حاضر ادله‌ای برای تحکیم مجازات اعدام نیافته، بنابراین حکم حبس ابد را برای متهم در نظر خواهد گرفت

 

منبع: خبرگزاری جام و جم آنلاین